Bisnes Yang Terbaik Adalah Bisnes Yang Membantu Orang Lain Keluar Daripada Masalah Mereka

Bisnes Yang Terbaik Adalah Bisnes Yang Membantu Orang Lain Keluar Daripada Masalah Mereka.

Pagi ini UM disentapkan oleh sebuah kenyataan daripada seorang kakak ni.

Untuk bisnes yang lebih melonjak, buat bisnes yang dapat membantu menyelesaikan masalah orang. Bukan setakat menyelesaikan masalah orang yang lapar, atau menyelesaikan masalah mendapatkan makanan yang halal. Itu dah ramai yang buat. Bermaksud, produk kita tak banyak membantu. Tapi kalau dengan bisnes kita, ramai orang dapat selesaikan masalah kewangannya, yang mana lebih membantu ?.
Status yang dikongsikan oleh mummy yang ditulis oleh Anis Cmc. UM tak kenal pon Anis ni sapa, tapi statusnya itu menjadikan UM berfikir sesuatu? Kita buat bisnes, muhasabah tak diri kita ni, bisnes kita tu, untuk masuk poket sendiri ke atau 2 dalam 1, bantu selesaikan masalah minor orang seperti sakit, lapar, nak pakai tudung yang cantik dan tak jarang dan lain-lain atau dalam masa yang sama boleh selesaikan masalah yang boleh dikatakan major bagi kebanyakan orang iaitu masalah kewangan.  

Wang bukanlah segala-galanya, tetapi hampir segala-galanya memerlukan wang? Kan? Ada yang nak membantah ? Terpulanglah... Hehe..

Bisnes Yang Terbaik Adalah Bisnes Yang Membantu Orang Lain Keluar Daripada Masalah Mereka 
Jadi, jika bisnes yang kita buat itu boleh membantu kedua-dua masalah major dan minor itu, maka nilai tambah sebegitu pasti menjadikan bisnes kita adalah bisnes yang terbaik. Bisnes yang membantu orang lain keluar daripada segala masalah mereka adalah bisnes yang terbaik.

Kita mesti target, berapa ramai orang yang ingin kita bantu selesaikan masalahnya dan berapa income yang mereka seharusnya perolehi untuk keperluan diri dan keluarganya. Hati pun bahagia kan bila orang yang kita bantu itu mampu untuk keluar daripada masalah yang membelenggu terutamanya masalah kewangan. Betul kan? . Sama kesnya dengan bisnes Shaklee. Rasa bahagia apabila tengok orang yang kita didik dan guide untuk bisnes dapat bonus bulanan atau income bulanan yang boleh digunakan untuk sedekah, beli pampers anak, pendidikan anak dan banyak lagi sampailah tahap money freedom tu kan?.

Ada orang kata, senanglah buat MLM, goyang kaki dapat duit orang bawah. Haha. Mari sini nak kabo goyanglah kaki sampai tercabut kaki sekalipun kalau tak buat apa-apa, tak promote, tak share, tak ke sana-sini COD barang,tak tolong bagi tunjuk ajar kat orang lain, bersengkang mata buat poster iklan, pos barang dan baaaaanyak lagi benda kena buat, dah tercabut kaki sekalipun takkan dapat apa-apa. Telur ayam. Pahtu kata, Huh ! Menipu jer tu...sembang lebih. 

Yes! Memang ada MLM yang scam atau menipu dengan macam-macam cara, kat Malaysia pun banyak. 'head hunting' pun ada. Tetapi, pilihlah yang plannya mengikut garis panduan JAKIM dan adil serta bukan 'head hunting'. Banyakkanlah membaca dan mengkaji, jangan terus pukul rata semua benda sama.


Sekadar lontaran rasa.

Sesiapa yang berminat untuk tahu bisnes Shaklee boleh hubungi UM 013-9315387.


0 comment... add one now