2 Kategori Lelaki Yang Perlu Makan Biji Labu Untuk Menyelesaikan Masalahnya

Bismillahirrahmanirrahim...

Lebih kurang 12 hari menyepi. Memang sepi sungguh. Tanpa wifi, tanpa handphone.Bolehkah anda hidup tanpa perkara-perkara di atas di zaman ini? Haha.Sepertinya hidup di dalam penjara bukan?.Namun, ada hikmahnya, kita lebih banyak masa dengan Allah. Itu yang UM rasa.

InsyaAllah, hari ini sedikit perkongsian tentang 2 kategori lelaki yang perlu makan biji labu untuk menyelesaikan masalahnya. Pelik bunyinya. Tetapi, ianya realiti. 


khasiat biji labu
image : www.thecambodiaherald.com


Apakah 2 kategori lelaki itu ?

1. Lelaki yang tidak lawas membuang air kecil

Secara umumnya, lelaki sememangnya lebih kerap membuang air kecil berbanding wanita. Namun, masalah kencing tidak lawas sering kali berlaku. Untu mengatasinya, anda disarankan untuk memakan biji labu.

Apakah kaitan biji labu dan kencing tidak lawas yang dialami lelaki?

Biji labu sebenarnya mempunyai phytosrerosis curcubin dan selenium. Pati biji labu didapati mampu menghalang 5-alpha-reductace bagi mengurangkan masalah kekerapan membuang air kencing di kalangan lelaki dan meningkatkan kadar aliran air kencing serta mengurangkan sisa air kencing. Kajian yang dilakukan di Amerika membuktikan lelaki yang mengamalkan makan kuaci atau biji labu tidak terkena gangguan kencing tidak lawas dan masalah kelenjar prostat.


2. Lelaki yang mengidap asma

Tahukah anda ubat asma boleh meningkatkan peluang mendapat kanser prostat?

Kajian mendapati ubat-ubatan yang digunakan bagi mengawal penyakit asma berkemungkinan meningkatkan meningkatkan risiko kanser prostat. Kajian oleh Mal, saintis dari Melbourne, Australia menunjukkan lelaki yang mengambil steroid sedut berisiko mendapat kanser prostat sebanyak 40 peratus. Manakala bagi lelaki yang menggunakan ubat sedut jenis bronchodilator pula terdedah 36 peratus risiko mendapat kanser prostat boleh terus meningkat tinggi jika seseorang lelaki menggunakan suntikan atau makan kapsul mengawal asma. Walau bagaimanapun, kajian secara terperinci perlu terus dilakukan bagi membuktikan kenyataan ini . ( sumber : Journal Cancer Epidemology, Biomakers and Prevention).


Sebagai alternatifnya, bolehlah digantikan dengan memakan biji labu. Orang Cina mengatakan ianya penemuan baru "agen anti-kanser" selepas menggunakannya sebagai rawatan anti-toksin terhadap sel-sel kanser . Ia juga telah ditemui oleh penyelidik, Yamanouchi untuk membantu menyembuhkan alahan tertentu seperti asma.

Itulah antara kebaikan biji labu yang kadang tidak diambil tahu oleh kita terutamanya kaum lelaki. Biasanya ianya akan dibuang begitu sahaja. Hanya isinya yang lemak itu, dimasak samada masak lemak atau sira. Betul atau tidak?

Antara menu kenduri kendara terutamanya di Pantai Timur adalah sira labu. Rasanya manis dan lemak dan kadangkala ianya sangat manis. Memang memasaknya menggunakan gula putih yang banyak. Saya fobia memakannya sehingga ke hari ini. Bermula dengan makan sira labu ketika masih kecil, semasa sekolah rendah kalau tidak silap, yang rasanya super duper manis sehingga saya termuntah. Ada hikmahnya, sehingga hari ini saya tidak pernah menyentuh kuih-muih yang rasanya manis seperti akok, kuih tahi itik, bahulu dan lain-lain kuih yang rasanya manis kecuali beberapa jenis seperti cek mek molek (itupun kadang-kadang saya akan buang air gula di dalamnya..hihi). Kalau makan pun, sebagai ambil hati dan saya akan muntah setelah itu. Sedih kan? Melencong..

Bercakap tentang biji labu ini, Nutriferon Shaklee menawarkan banyak manfaat kepada kesihatan lelaki mahupun wanita. Ekstrak 4 jenis tumbuhan termasuk biji labu boleh menjadi alternatif penyembuhan alahan seperti asma dan banyak masalah kesihatan yang lain. Bagaimana tu?


Berminat untuk mendapatkan Nutriferon boleh hubungi UM sebelum 10.00 pm : 013-4396973

khasiat biji labu

Last Day Promotion : 29/2/2016
Beli 6 Free 1
Beli 2 Diskaun 5%

Semoga dapat membantu mereka yang memerlukan.

With love!

0 comment... add one now